TGSD’nin  Marka Vaadi

Türkiye hazır giyim sektörünün kurumsallaşarak, inovasyon ve sürdürülebilirlik konusunda kararlılık göstererek ürün ve hizmet kalitesiyle dünya markası haline gelmesine liderlik etmek.

TGSD’nin İletişim Hedefleri

TÜRKİYE GİYİM SANAYİCİLERİ DERNEĞİ

  • TGSD, Türkiye’de hazır giyim sanayisinin gelişmesi için gerekli ortamı hazırlamak, sektöre öncülük etmek, yurtdışında tanıtmak ve sektörel iş birliğini sağlamak amacıyla 1976 yılında kurulmuş, 07.02.2003 tarih ve  2003 /5288 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kamu yararına Dernek statüsüne getirilmiş bir Meslek Kuruluşudur. TGSD üyesi firmalar, ihracatın büyük bir bölümünü gerçekleştiren, ağırlıklı olarak AB ve ABD’ye ihracat yapan sektörün önde gelen ihracatçılarıdır.
  • TGSD, 1988’de Dünya Hazır Giyim Federasyonu’na (IAF), 1996’da Uluslararası Renk Komisyonu’na (INTERCOLOR), 6 Haziran 1997 yılında Avrupa Hazır Giyim ve Tekstil Konfederasyonu’na (EURATEX) ve 2017 yılında İyi Pamuk Uygulamaları Derneği’ne (İPUD) üye olmuştur.
  • 1 Nisan 2021 tarihindeki Genel Kurul Toplantısı’nda, TGSD 23. Dönem Yönetim Kurulu Başkanlığı’na seçilen Ramazan Kaya ve Sanem Dikmen konularında uzman ve başarılı 24 dinamik Yönetim Kurulu Üyesiyle birlikte TGSD, Türk hazır giyim sektörünü siyasi otorite, bürokrasi ve yurt dışında da uluslararası üst kuruluşlarda TGSD vizyonu ve misyonu çerçevesinde başarı ile temsil etmektedir.
  • TGSD, her zaman tekstil meslek liseleri, üniversitelerin tekstil tasarım ve mühendislik bölümleriyle yakın ilişki içerisinde bulunmuş, eğitim, Ar&Ge ve verimlilik eğitimleri ortak projelerine öncelik vermiştir.
  • TGSD, hazır giyim üretim değer zinciri halkalarını, moda, tasarım, aksesuar, perakende ve lojistik, sigorta, makine dayanışması içerisinde iş geliştirme platformunda bir araya getirmek amacıyla eski adı “İstanbul Moda Konferansı” yeni adıyla “İstanbul Hazır Giyim Konferansı”, 2008 yılından bu yana her yıl düzenlemektedir. İki gün süren Türk hazır giyim sektörünün en büyük ve tek konferansında ilk gün, her yıl dünyaca ünlü çok sayıda uzman ve üst düzey yöneticiler konuşma ve sunumlar ile deneyimlerini 1000’e yakın dinleyici ile paylaşmaktadır. ikinci gün ise alıcılar ile üreticilerin buluştuğu, B2B ikili iş görüşmeleri platformunda 1.000’in üzerinde iş görüşmesi yapılmaktadır.  Gerçekleştirilen ikili iş görüşmelerinde her yıl sektöre önemli bir ticari katkı sağlanmaktadır.
  • TGSD, sanayinin yeniden bir büyüme hattına geçirilebilmesi için geliştirdiği “Nitelikli Üretici Sertifika Programı’’nı hükümet ile paylaşmıştır.  Programın 11. Kalkınma Planı’na da dahil edilmesi için girişimlerde bulunmuştur.
  • Türk hazır giyim sektörünün “Yol Haritası” niteliğindeki tek çalışma olan UFUK 2010 kitabı ilk kez 2003 yılında TGSD tarafından hazırlanarak özellikle küçük ve orta boy şirketlerin, 2005 yılında başlayan “Serbest Ticaret“ koşullarında kotasız ve rekabete açık dünya arenasına hazırlanmasına katkıda bulunmuştur. Sektörün 2010 vizyonuyla ilgili öngörülerini içeren UFUK çalışması, hazırlandığı dönemde Ulusal Strateji oluşumuna öncü olarak, Tekstil Hazır Giyim ve Deri Sektörleri Stratejik Eylem Planı Değişim, Dönüşüm Destekleme çalışmalarının temelini oluşturmuştur. Kitapta iç pazar gelişimlerine; örneğin organize perakendeciliğin hızlı gelişim sürecine değinilmekte, çevre ülkeleriyle ve Pazar derinliğine henüz girilmemiş Kuzey Avrupa ülkeleri ve diğer potansiyel pazarlara aktif pazarlama girişimlerine yer verilmiştir. Yerel üretim bacağında da fabrikaların büyük kentlerden Anadolu’ya taşınmaları, bir başka deyişle “Hazır Giyim Sektörünün ihtisas Sanayi Bölgelerinde Toplulaştırılması (kümelenme modeli üretim havzaları)” kitabın öngörüleri arasındadır.
  • UFUK çalışması, 2016 yılında “UFUK 2030” olarak yenilenmiştir. Güncellenen kitapta, küresel ve sektörel eğilimler 2030 yılına kadar değerlendirilmekte, Türk hazır giyim sektörü için 2023’e yönelik stratejik hedeflere ve destek programlarına yer verilmektedir.

TÜZÜK

TGSD tüzüğüne ulaşmak için tıklayınız.

TGSD etik değerlerine ulaşmak için tıklayınız.