Türk hazır giyim ve tekstil endüstrisi, küresel ölçekteki iki ülke 2 – 3 Ekim tarihlerinde tek çatı altında İstanbul’da buluşturuyor. Avrupa Giyim ve Tekstil Konfederasyonu (EURATEX) İstanbul Kongresi ile 12. İstanbul Moda Konferansı eş zamanlı olarak EURATEX, İstanbul Hazırlık ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB), Türkiye Tekstil İşverenleri Sendikası (TTSİS) gerçekleştirilecek.

İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz ile TGSD Başkanı Hadi Karasu, ortak merkezlerde toplantı öncesi ilk kez İstanbul’da yapılacakecek EURATEX Kongresi ile 12. İstanbul Moda Konferansı’nın olduğu hakkında bilgi verdiler. Mustafa Gültepe konuşması dünya ticaretinde eksen kaymalarının yaşandığı bir süreçte müzede en büyük hazır giyim ve tekstil merkezi merkezi EURATEX’in kongresine evinde yapmanın önemine dikkat çekti.

İHKİB BAŞKANI MUSTAFA GÜLTEPE: 600 MİLYON DOLAR KISA VADEDE 3 MİLYAR DOLARA ÇIKABİLİR

Gültepe, 135 milyar dolarla dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı olan AB’yi Türkiye’nin de en önemli ve vazgeçilmez olduğundan beriüğümüzü hatırlattı. Türkiye’nin yaklaşık 18 milyar dolarlık hazır giyim ihracatının yüzdesi 68’ini AB ülkelerinin yaptığı olduğunu bildiren Gültepe, “Biz bu büyük pazardaki payımızı en az iki katına çıkarmak istiyoruz. EURATEX Konferansı için ülkemize gelecek Avrupalı ​​misafirlerimiz ve İstanbul Moda Konferansı’na katılacak alım grupları ile ticaretimizi daha yukarılara taşıyacak fırsatta konuşmayıız ”dedi. AB’den sonra dünyadaki en büyük hazır giyim pazarının ABD’li olduğunu anlatan Mustafa Gültepe, şöyle devam etti:

“ABD, 103 milyar dolarlık bir pazar. Oysa bizim bu ülkeye 2018’deki ihracatımız sadece 600 milyon dolar.
Tekstilin 357 milyon dolarlık ihracatı ile birlikte 1 milyar dolar sınırına yaklaşıyoruz. Önden bizleri çok heyecanlandıran önemli bir fırsat var.

Türkiye ve ABD’de bilinmeyen bir ülke 100 milyar dolarlık bir ticaret hedefi koydu. Türkiye’nin ABD’ye 50 milyar dolarlık ihracatında en avantajlı sektör hazır giyim ve tekstil. Zaten ABD ile ticarette en öncelikli sektör odaklıyız. Wilbur Ross ile görüşmemiz oldu. İki ülke siyasi otoritelerinin de desteğini alıyorsek biz ABD’ye tekstil ve hazır giyim ihracatımız kısa vadede 3 milyar dolara çıkarbiliriz.

Orta vadede ise 5 milyar dolarlık bir ihracat hacmine ulaşmamızın önüne de hiçbir engel yok. Özetle söylememekte ABD’ye 50 milyar dolarlık ihracat hedefinin asgari yüzde 10’una hazır giyim ve tekstil olarak biz imza atabiliriz. ”

İTHİB BAŞKANI AHMET ÖKSÜZ: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE TEKNİK TEKSTİL GELECEĞİ BELİRLEYECEK

İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz ise 340 milyar dolarlık küresel tekstil ve hammaddeleri ihracatında Türkiye’nin yüzde 3 payla dünyanın en önemli 7. merkezinde olduğunu söyledi. Öksüz, AB pazarında ise yüzde 15,5 pay ile 2. ülke adresinde bulunduklarını bildirdi. Ahmet Öksüz, sözlerini şöyle hale getirdi: ‘Sürdürülebilirlik’ ve ‘teknik tekstilin’ sektörün geleceği belirleniyor ve bu konuda önderi açıklamayı durduğunu vurgulamak:

“Tekstil ihracatında dünyanın en büyük ilk 5 ülkesinden biri olabilmek için üretim süreci, etik ticaret, kurumsal sosyal sorumluluk konularına daha fazla odaklanıp hedefliyoruz.

Bugün AR-GE ve inovasyon faaliyetlerinin en başarılı ve katma değeri yüksek çıktılarını teknik tekstil ürün grubumuzdan alıyoruz. Zira dilinde nanoteknolojik, terletmeyen, kirlenmeyen, ısı tutan akıllı tekstil ürünleri konuşuluyor. Teknik tekstil inşaattan medikale, otomotivden savunma sanayiine kadar gelişmiş alanda. 2018’de teknik tekstil ihracatında 1,7 milyar dolar ile tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştık. Bu süreçte EURATEX İstanbul Kongresi ve İstanbul Moda Konferansı’ndan edineceğimiz bilgiler sektörümüze ışık tutacak, geleceğimizi aydınlatacak.

Birlikte ABD ile 100 milyar dolarlık ticaret hedefinde yeni bir bakış açısını açıyoruz. Türkiye’nin ABD’ye ihracatından sektörlerimizde yüzde 20 ödeme alıyor. ABD ile potansiyelimizin farkındayız. Bu kapsamlıda ABD Ticaret Odası Wilbur Ross, gerçekleştirdiği toplantıda, sektörümüzün kapasite sorunu, arada ile rekabet eden değil; sektörde birbirini tamamlayan ülkelerde olduğumuzu, iki ülke arasında Tercihli Ticaret Anlaşması’nın imzalandığı yerde ticari ilişkilerimizin ardında belirttik. Anlaşma olmasıyla birlikte Türkiye ve ABD’de 100 milyar dolar değerinde dış ticaret hacmi hedefine en büyük katkıyı sektörlerimizin vereceğine inanıyorum. Hazır giyim sektörü ile birlikte toplamda ABD’ye ihracatımızı 5 milyar dolara rahatlıkla çıkarabileceğimizi yapabilirim. ”

TGSD BAŞKANI HADİ KARASU: HAZİRAN AYINDA 540 BİN İSTİHDAMLA YENİ BİR REKOR KIRDIK

TGSD Başkanı Hadi Karasu da küresel markaların ve alım devlerinin temsilcilerini, 11 yıldır Türk firmayla İstanbul’da buluşturduklarını hatırlattı. Bu yıl sloganı olarak “Birlikte Daha İyi / Birlikte Daha Güçlüyüz” belirlediklerini; bu söylemden hareketle EURATEX, İHKİB, İTHİB ve TTSİS ile birlikte başarılı bir iş birliği gittiklerini anlatan Karasu, sözlerini şöyle devam ediyor:

“Yıllık 40 milyar dolarlık üretimin yanı sıra uluslararası marka haline getirildi organizasyonlara imza atıyoruz. Bu yıl İstanbul Moda Konferansı ile birlikte ve eş zamanlı olarak EURATEX Türkiye Kongresi’ni de Türkiye olarak bizde yapacağız. EURATEX, 178 milyar Avro ciroya sahip 171 bin firmanın çatı binası. 1,7 milyon istihdamı olan bir yapı ve bir Türkiye olarak çok etkiniz.

Türk Moda Endüstrisi’nde yaratmaya devam ediyor. 2019’un ilk yarısında 15 bin insanımızı istihdama kazandırdık. Haziran 2019 göre üretimde 540 binasındala kendi rekorumuzu kırdık.

Gelinen aşamada önümüzde ciddi sorunlar ve planlama var. AB’ye ihracatımız geriliyor. Öte yandan, 103 milyar dolarlık ABD pazarında yepyeni fırsatlarla karşı karşıyayız. Hazır giyim ve tekstilin 4 önemli birlik ve STK’ları baş başa verip güvenliği bertaraf etmenin ve fırsatlardan en üst düzey faydalayıcılarının yollarını arayacağız. Kapasite kullanımında yüzde 85’teyiz. Acilen Endüstri 4.0 uyumlu yatırım yapmak, mevcutları modernize etmek zorundayız. Bizim yatırım iştahımız var, planlarımız hazır. Anadolu’da yeni üretim üsleri mühendisi istiyoruz. Bu süreçte ikinci el makinelerin satışını yapabiliyor. Kamu otoritesi omuzlarında devam ederse kısa zamanda kapasitemizi yüzde 25 arttırabilir, on binlerce insanımız iş sahibi yapabiliriz. ”

Hadi Karasu, dünyanın dört bir yanından gelen ünlü konuşmacı olacakları İstanbul Moda Konferans’ında ikinci sırada yer alıyor 50 alım ofisi ile bin 500’e yakın B2B görüşme yaparak yeni iş birliklerine imza atacaklarını sözlerine ekledi.

 TTSİS: TEKSTİL VE HAZIR GİYİM DÜNYADA SÖZ SAHİBİ OLDUĞUMUZ YEGANE SEKTÖR

TTSİS’ten yapılan yazılı açıklamada şu anda görüşlere yer verildi:

Konfederasyonu Euratex’in yıllık kongresine hep birlikte evinde yapmaktan, sendika olarak büyüklüğüm duyuyoruz. Bu toplantının Türkiye’de, üstelik küresel ticaretin kurallarının yeniden adlandırğı bu kritik düzeyde.

Bu toplantının, artık bir marka haline gelen, İstanbul Moda Konferansı ile birlikte çalışmasının, ülkemizin tekstil ve hazır giyim değer zincirindeki topyekün içindeki tüm dünyaya yönelik olduğu yerde olacağına inanıyoruz.

Tekstil ve hazır giyim; Türkiye’de söz sahibi olan ve dünyadaki ilk ülke başkanı olan. Aynı zamanda, ortalama 15 milyar dolar ile en büyük dış ticaret fazlasıyla gerçekleştiren bir sanayi kolumuz. AB, gerekse diğer uluslararası platformlarda güçlü bir şekilde yönetiliyor, tartışmayı yönlendiriyoruz. İki gün boyunca devamecek bu toplantıların sektörümüz, ülkemiz ve dünyamız için gördüğünüz doğurmasını diliyoruz.

DÜNYANIN DÖRT BİR YANINDAN SEKTÖRE YÖN VEREN KONUŞMACILAR GELİYOR

EURATEX İstanbul Kongresi ve 12. İstanbul Moda Konferansı’nın EURATEX Başkanı Alberto Pacanelli, ABD Moda Endüstrisi Derneği Başkanı Julia K. İnsanlık Vatandaşları Hughes, Federico Pagnetti, Ralph Lauren Şirketi Genel Müdür Yardımcısı Halide Alagöz ile Fiorucci CEO’su Janie Schaffer ‘Koton Konseyi, ABD Türkiye Temsilcisi Marsha Powell, Garanti BBVA Baş ekonomisti Alvaro Ortiz Vidal-Abarca’nın aradığı yerde dünyanın dört bir yanından 30’u aşkın konuşmacı sektördeki son gelişmeleri ve birikimlerini paylaşacaklar.

Etkinlikte, Ticaret ve Sanayi, Ekonomi, Küresel Marka ve Tedarik, İş Birliği, Döngüsel Ekonomi, 3D Teknoloji ve Dijital Dönüşüm ve Teknoloji Dünyanın önde gelen yüzlerce markasını sunan eden 50 alım ofisi ile bin 500’e yakın B2B görüşme yapabiliyor.