UFUK 2030 KİTABI BASIN TOPLANTISI2018-08-08T10:39:40+03:00

Basın Toplantıları

UFUK 2030 KİTABI BASIN TOPLANTISI 03 Mart 2017

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği, istihdamda, net ihracatta, katma değerde ülke ekonomisinin öncülüğünü yapan hazır giyim sektörünün yeni yol haritasını çıkardı. TGSD Başkanı Şeref Fayat, Dr. Can Fuat Gürlesel ve TGSD Yönetim Kurulunca hazırlanan “Ufuk 2030” başlıklı çalışmanın tanıtımı için düzenlediği basın toplantısında Türkiye’deki sanayi kolları arasında ufkunu 2030’lara taşıyan ilk sektör olduklarını söyledi.  Küresel hazır giyim pazarının her geçen yıl daha da büyüdüğünün altını çizen Fayat, yüzde 2 büyüme beklentisiyle dünya hazır giyim harcamalarının 2030’da 2,3 trilyon dolara, hazır giyim ihracatının da 607 milyar dolara ulaşmasının öngörüldüğünü bildirdi.

TGSD “Ufuk” çalışmalarına 2003’te başlattı. 2003’te yayınlanan “Ufuk 2010” başlıklı çalışma hazır giyim sektörünün kotasız serbest ticarete hazırlanması hedefiyle hazırlanmıştı. 2007’de hazırlanan “Ufuk 2015” ise sektörün dönüşümüne odaklanılmıştı.

Ufuk 2030 çalışmasıyla hazır giyim sektörünü geleceğe taşıyacak 4 stratejik hedef belirlediklerini bildiren TGSD Başkanı Şeref Fayat, basın mensupları ile hazır giyimin rotasını yeniden çizip, iç pazar ve ihracatta 30’ar milyar dolara odaklandığı bilgisini paylaştı.

Türkiye iç pazarında hazır giyim harcamalarının 2023’e kadar her yıl ortalama yüzde 4 büyüyeceğinin tahmin edildiğini bildiren Şeref Fayat, “Bu oran gerçekleşirse 2023’te iç pazar tüketimi 26,4 milyar dolara yükselecek. Eğer yüzde 6’lık büyümeyi yakalayabilirsek 30 milyar doların da üzerine çıkacağız” dedi.

Fayat, referans senaryonun esas alınması halinde hazır giyim ihracatının 2023’te 25 milyar dolar civarında olacağını ifade etti.  İyimser senaryoya göre ise dünya hazır giyim ticaretinin her yıl yüzde 4 büyüyeceğini anlatan Fayat, “Bu durumda Türkiye’nin bu ticaretten aldığı pay yüzde 5’e çıkacak, hazır giyim ihracatımız 30,8 milyar dolara ulaşacak” diye konuştu.  Sektörün geleceği konusunda iyimserliğini koruduğunu vurgulayan Fayat, Türkiye’de hazır giyim harcamalarının yıllık yüzde 4 ve yüzde 6 büyüme öngörüsü üzerinden iki farklı projeksiyon yaptıklarını belirtti.

İyimser senaryoyu gerçekleştirme hedefiyle yola devam edeceklerini anlatan Fayat, şöyle devam etti: “Olağan koşullarda Türkiye’de hazır giyim harcamaları 2023’e kadar her yıl ortalama yüzde 4 büyüyerek, 26,4 milyar dolara ulaşacak. Yüzde 6’lık bir büyümeyi yakalamamız durumunda ise rakam 30 milyar doların üzerine çıkacak. Referans senaryoyu esas alırsak ihracatımız 2023’te 25 milyar dolar civarında olacak.  İyimser senaryoya göre ise dünya hazır giyim ticareti yılda yüzde 4 büyüyecek, Türkiye’nin bu ticaretten aldığı pay yüzde 5’e çıkacak. Bu projeksiyonun gerçekleşmesi halinde hazır giyim ihracatımız 30,8 milyar dolara ulaşacak.  Biz hem iç tüketimde hem ihracatta 30 milyar dolar çıtasını geçmek için sektörün yol haritasını yeniden çizdik. Tüm olumsuzluklara rağmen hedefe ulaşabilmek için imkânlarımızı seferber edeceğiz.” şeklinde açıklamalarını sürdürdü.

UFUK 2030’DAN…

2015

Dünya hazır giyim ihracatı                                                                           451 milyar dolar

Dünya hazır giyim harcamaları                                                                  1,7 trilyon dolar

Hazır giyim modern perakende harcamaları                                       1,3 trilyon dolar

Türkiye hazır giyim ihracatı                                                                         15,1 milyar dolar

Türkiye hazır giyim harcamaları                                                                19,3 milyar dolar

Türkiye’nin dünya ihracatındaki payı                                                      Yüzde 3,4

2023                                     

Dünya hazır giyim ihracatı                                                                           571 milyar dolar*

Dünya hazır giyim harcamaları                                                                  2,2 trilyon dolar*

Türkiye hazır giyim ihracatı                                                                        22,9 milyar dolar**

Türkiye hazır giyim harcamaları                                                                26,4 milyar dolar***

2030

Dünya hazır giyim harcamaları                                                                 2,7 trilyon dolar*

* Her yıl ortalama yüzde 3 büyüme olursa.

**Dünya ihracatı yüzde 3 büyür, Türkiye’nin payı yüzde 4’e çıkarsa.

*** Hazır giyim harcamaları her yıl ortalama yüzde 4 artarsa.

  • Dünya hazır giyim ihracatında payını yüzde 38,6’ya yükselten Çin üretimini başka ülkelere kaydırıyor.
  • Bangladeş, Pakistan ve Vietnam hazır giyimde küresel pazarın yeni önemli üç oyuncusu haline geldiler.
  • Dünya hazır giyim ticaretinde en büyük pazarı AB oluşturuyor. AB’yi ABD izliyor.
  • Türk hazır giyim sektörü adet üretmekten katma değer üretmeye yöneldi.
  • Katma değerin imalat sanayi içindeki payı yüzde 6,8’e yükseldi.
  • Hazır giyim Türkiye’nin en yüksek net ihracat yapan sektörü olma özelliğini koruyor.
  • Dönüşebilir ve akıllı çok fonksiyonlu ürünlerin kullanımı artacak.
  • İnovasyon tasarım kadar önemli hale gelecek.
  • Gelişen ülkelerde yerel ve bölgesel marka sayısı artacak.
  • Gelişen ülke pazarlarının tercihleri ürünleri daha çok şekillendirecek.
  • Organize perakende pazarın payı artmaya devam edecek.
  • Fast fahion karşısında slow fashion eğilimi güçlenecek.
  • Moda merkezlerinde çeşitlenme ve bölgeselleşme yaşanacak.
  • Dünya hazır giyim sektöründe öngörülen 22 eğilimden 10’u Türk hazır giyim sektörünü olumlu etkileyecek.
  • Tedarikte yakınlığın önem kazanması Türkiye’yi olumlu etkileyecek.