11. İSTANBUL MODA KONFERANSI BASIN TOPLANTISI 20 Eylül 2018

 

Dünya devi markalar alım için İstanbul’a geliyor

11. İstanbul Moda Konferansı’ndan ihracata 250 milyon dolar katkı

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin ev sahipliğinde 11.si düzenlenecek olan İstanbul Moda Konferansı, 3-4 Ekim tarihlerinde çok sayıda markanın katılımı ile gerçekleşecek. 1.500’den fazla B2B görüşmenin yapılacağı konferans, iç pazara 150 milyon dolar,  ihracata 250 milyon dolar ek ciro sağlayacak.

TGSD Başkanı  Hadi Karasu, bugün açıklanan Yeni Ekonomi Programı’nın hazır giyim sektörünün 5 yıllık büyüme stratejisini olumlu yönde destekleyeceğini söyledi.

2008 yılından bu yana gerçekleştirilen İstanbul Moda Konferansı, Çırağan Sarayı’nda düzenlenecek olan etkinlikte sektöre yön veren markaların önemli isimlerini İstanbul’da tekrar bir araya getirecek.  “Responsible Fashion” konsepti düzenlenecek olan konferans kapsamında gerçekleşecek B2B görüşmelerle ihracatın yanı sıra iç pazar ve istihdama da büyük destek sağlayacak.

Konferansa katılacak 50 alım ofisi ile yapılacak 1.500 B2B görüşme sonunda iç pazara 150 milyon dolar, ihracata 250 milyon dolar ihracata ek ciro katkısı sağlayacak. Bu katkı ile 20 yeni fabrika açmak ve toplamda 8 bin kişiye istihdam sağlamak mümkün olacak.

H&M, Hermes-Otto,  Nike gibi dünya devleri alım için geliyor

11.İstanbul Moda Konferansı’nın 2. günü düzenlenecek olan  B2B görüşmelerine katılan marka ve alım ofisleri arasında  Bestseller, H&M, Nike, Adil Işık, Groupe Beaumanoir, Boyner, Connor International, Decathlon, DeFacto, El Corte Ingles, French Connection, Gaia Sourcing, Hermes-Otto, Koton, LCW, New Look, Nike, Shop Direct, Spring Near East Manufacturing, Tureks, Varner gibi dev markalar yer alıyor.

Türkiye’den aylık  75 milyon adet  yapan ve yıllık toplam 5 milyar € civarı ciroya sahip firmalardan oluşan alım ofisleri arasında Almanya, İngiltere, İtalya, İspanya, Hollanda, İskandinav ülkeleri yer alıyor. Türkiye’de 2018 yılı içinde yüzde 15 büyüme hedefleyen bu markalar, hedefleri doğrultusunda yeni ürün grupları alımına başlamayı ve farklı pazarlara açılmayı değerlendiriliyor.

TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Hadi Karasu: “Yeni Ekonomi Programı, 5 yıllık büyüme stratejimizi destekliyor

Hazır giyim sektörünün 5 yıllık stratejisinin sıcak temas, markalaşma ve sürdürülebilirlik olduğunu açıklayan TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Hadi Karasu, bu üç başlığın birbirini tamamlayan süreçler olduğunu belirtti. Bugün açıklanan Yeni Ekonomi Programı’na  da değinen Hadi Karasu, “Yeni Ekonomi Programı kapsamında alınan kararların, dernek olarak belirlediğimiz  stratejik büyüme planımıza ivme kazandıracağına inanıyoruz. İç pazardaki hedeflerimizin yanı sıra, 2023 ihracat hedefimizin gerçekleşmesi ve mevcut ihracat kredilerinin  döndürülmesi noktasında da sektörümüz için yararlı olacaktır” dedi.

Hadi Karasu, ‘Sıcak Temas’ stratejisi kapsamında Hollanda, Almanya, İngiltere, İtalya, Fransa gibi hedef ülkeler ve gruplarla ilişkilerimizi güçlendirmek için girişimlere başladıklarını ifade etti.  Stratejinin ikinci sacayağı olan markalaşma konusunda bilgiler veren Karasu, şunları söyledi:

“Markalaşma için, bilgi üreten, üyelerine ve sektöre yol gösterici bir kurum olarak, markalaşma yolunda olan tüm hazır giyim üreticilerinin yararlanacağı bir Mentoring projesi geliştirdik. Mentoring projesi kapsamında TGSD’ye ve sektöre bugüne kadar hizmet vermiş başarılı ve deneyimli liderlerimizden oluşan Yönetim Kurulumuz ve İstişare Kurulumuz çalışma grupları ile tüm hazır giyimcilere marka olmak yolunda danışmanlık hizmeti verecek. Çalışma gruplarımız ve Mentorlarımız, Pazara Erişim, Döngüsel Ekonomi, Hammadde ve Malzeme, Teknoloji ve ÜR-GE, Finans ve İK yönetimi gibi başlıklarda çalışacak, hazır giyimcilerimizin sahadaki en yakın destekçisi olacak.”

“Sürdürülebilirlik, bir seçenek değil zorunluluktur”

TGSD’nin büyüme stratejisnin üçüncü adımı olan sürdürülebilirliğin gerek yaşamımızın geleceği, gerekse markalaşma ve ticaret için bir seçenek değil, zorunluluk olduğunu dikkat çeken Hadi Karasu, “İhracatımızın büyük bölümünü gerçekleştiren 1500 firmamız ki bunların 400’ü TGSD üyesidir, sürdürülebilirlik kriterlerine sahiptir. Ancak sektörde 500 binin üzerinde çalışan istihdam eden 35 binin üzerinde işletme bulunuyor. Sürdürülebilirliği sektörümüze benimseterek, daha çevik ve katma değerli üretim gerçekleştiren, daha çok ihracat yapan bir yapılanmaya ulaşmak hedefindeyiz” dedi.

Konferans, binden fazla B2B görüşmeye ev sahipliği yapacak

Konferansın ilk gününde teknoloji, moda, sourcing ve sürdürülebilirlik başlıklı oturumlarda; Türkiye’de değişim, geçmiş bugün ve gelecek, hazır giyim sektörünün dönüşümü, sürdürülebilirlik, inovasyon, endüstri 4.0, ekonomik koşullarda hazır giyim ve tekstil sektörü, global pazarlara yön veren yeni trendler gibi önemli konular gündeme gelecek.

Konferansın ikinci günü ise, Ticaret Bakanlığı’nın desteklediği ikili iş görüşmeleri ile yeni iş birliklerine imzalar atılacak. Geçen yıllarda 1000’den fazla görüşmenin yapıldığı konferansta bu yıl sayının daha da artmasını bekleniyor.

By |2018-11-29T15:33:11+00:00Kasım 27th, 2018|Basın Toplantıları|11. İSTANBUL MODA KONFERANSI BASIN TOPLANTISI 20 Eylül 2018 için yorumlar kapalı